06 decembrie








Noi ne intersectăm scandalos. Te-ai trezit dimineață și mi-ai lăsat cafeaua pe masă. Te-am simțit când te-ai ridicat, m-ai pupat destul de apăsat, pe frunte apoi ai plecat. Parfumul a rămas în stânga mea, pe pernă.
Cafeaua a fost dulce și cu mult lapte. Ai vrut să mă îndulcești.
Am băut-o cu plăcere. Pe masă, alături, stătea parcă pitită cartea mea preferată. Am răsfoit-o în treacăt, mi-am zis că sigur ai subliniat câte ceva.Surprinzător, de data asta n-ai făcut-o.În schimb, au căzut două bilețele. Le-am luat repede. "Sunt plecat doar de o jumătate de oră și deja mi-e dor de tine,Doamne, cât te iubesc".
Am zâmbit. M-am gândit că cel mai frumos ar fi să-ți scriu și eu.Nu să-ți dau mesaj.
"Dragul meu, probabil acum ai ajuns deja la seriviciu și aștepți mesajul meu.Însă de data asta m-am gândit să comunicăm în alt mod. Vei ajunge la 19:30, ca de obicei. La ora aceea nu mă vei mai găsi acasă. Probabil te întrebi unde sunt, nu? Ei bine, am luat o decizie. Deși suntem de cinci ani împreună nu mă cunoști pe deplin.Cuvintele, "te" și "iubesc" și-au pierdut din însemnătate. Gândește-te bine unde mă poți găsi.Când ne vom întâlni, vei fi uimit.Apropo, în cuptor ai plăcintă cu vișine, presimt că va fi un drum lung.Nu încerca să mă suni, e închis.Ascultă-ți instinctul."
El ajunge acasă. Intră înăuntru și găsește biletul pe masă. Îl citește și apoi își spune "Tocmai deaia te iubesc atât de mult, pentru că ești nebună, imprevizibilă și spontană."
Își ia plăcinta și pleacă.
Intră la cafeneaua unde obișnuiau în unele dimineți să vină.Întreabă de ea, dar nimic. Continuă. Se oprește la un magazin de bijuteri, de obicei ea mergea acolo. Însă nici de data aceasta nu era. Urmatoare oprire este în parc "trebuie să fie aici, iubește apusul", își spune ca pentru sine. Nu era.Continuă. Ajunge la un anticariat, cunoștea prea bine nevoia ei nemarginită de cunoaștere. Intră și pe primul raft dă de cartea ei preferată.Se oprește, o răsfoiește și la pagina 23 găsește un bilet "Ei bine, iubitule, ești pe drumul cel bun, continuă." El zâmbește, închide cartea și pleacă mai departe. La două străzi de anticariat, era o ceainărie.Locul în care ea obișnuia să citească. Intră, dar nici de data aceasta nu o găsește. Un chelner, de vreo 20 de ani îi înmânează un trandafir. În trandafir, împăturit cu grijă, un alt bilețel: "Cred că m-am înșelat în privința ta, se pare că știi toate locurile mele preferate.A fost bună plăcinta? Vino mai repede, mi-e frig.Împăturește bilețelul și îl pune atent în buzunar "La cum o știu eu pe ea, mă va întreba sigur dacă le-am aruncat sau dacă le-am păstrat și la o adică oricum miros a ea." În drumul său trece pe la florărie.Știa cât de mult iubește ea trandafirii roși și voia să-i facă o surpriză. Cumpără 4 trandafiri roși și unul alb. Albul, pentru el, semnifica puritatea pe care aceasta o avea de fiecare dată când se refugia în brațele lui. În drum spre ea, se oprește la Starbucks și îi ia vestita ei ciocolată caldă cu multă frișcă. Se grăbește.Nu vrea să se răcească, știe că ei îi e destul de frig și  brațele lui nu vor fi suficiente.
Mărește pasul, face la stânga și o ia pe strada principală. O găsește pe băncuță, în locul în care a cunoscut-o prima oară, pe 6 decembrie. Era îmbrăcată într-un pardisiu galben, pantaloni negri și părul strâns.Se așează în fața ei, îi sărută mâinile și apoi îi spune:
" Aici ai ciocolata ta caldă preferată și uite, buchetul acesta e pentru tine. 5 trandafiri, 5- semnifică cei mai frumoși ani petrecuți alături de cea mai frumoasă fată, albul, puritatea ta.Te iubesc atât de mult, la mulți ani nouă! Te & iubesc, niciodată nu își vor pierde din însemnătate atâta timp cât le simt. Iar eu, le simt.Te iubesc cu fiecare por, când ești nebună,copilă și iubesc tot ce te alcătuiește.Ești tot binele din mine și nu mi-aș permite vreodată să te pierd.Te iubesc ca un nebun.Și am știu de la început unde ești,dar am preferat să iau fiecare locușor în parte pentru că toate miros a tine. La mulți ani nouă, iubito!Sper că acum nu te mai îndoiești de mine, te iubesc!"
În tot acest timp, lacrimile îi spălau obrajii îmbujorați.Îl privea uimită și nu putea înțelege cum de îl iubea atât de mult.L-a sărutat pe frunte, apoi a adăugat:
"Nu m-am îndoit niciodată de iubirea ce mi-o porți, nici măcar de cele două cuvinte, am vrut ca astăzi de ziua noastră să fie ceva diferit.Aveam nevoie de un motiv, ei bine, era singurul de care m-am putut lega. Nu există cuvinte care să exprime ceea ce însemni pentru mine.Te iubesc pasional, ca o nebună, copilărește și totuși nevinovat. Ești cel mai dulce zâmbet de dimineață.Ești cafeaua tare ce mă trezește mereu. Te iubesc cu fiecare por. La mulți ani nouă, iubitule!"


Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Între două priviri și o atingere

Tu mi-erai omul legat de a mea fire

Me, myself and I in the night